Konkurs SculptJanuary 2020.
To fascynujące wyzwanie , konkurs polegał na przedstawianiu swoich prac robionych rozwijając technikę w rzeźbieniu 3D (sculptingu). Z końcem stycznia do mojego portfolio trafiło 9 prac dostępnych na moim instagramie https://www.instagram.com/maciek.wolodko/ Mam nadzieję nadrobić pozostałe na streamach w kolejnych miesiącach.
DZIENNIK SCULPTJANUARY 2020.
Z ideą SculptJanuary spotkałem się przy okazji oglądania Blender Conference 2017 roku ( jakby co link do konferencji w linkach z postu na końcu strony) Zacharias Reinhardt tłumaczył jak ogarnąć ustawienia do sculptingu wtedy na wersji przed 2.80. Był to moment w którym szukałem ścieżki 🙂 a dokładnie po latach doświaczeń związanych z projektowaniem graficznym bardziej komercyjnym i 2D, poszukiwałem co by tu jeszcze , a może bardziej. Tak zaczeła się moja przygoda z rzeźbieniem w 3D, podkręcony zakupiłem kurs MASTERING SCULPTING IN BLENDER (dokonując zakupu z tego linka część kasy idzie do mnie), no i poczułem , że takie sculptowanie to jest niezły fun. Kurs był w wersji na Blendera 2.79 ale bardzo się przydał. Pracuję nad polskim kursem , który wzbogaca wiedzę z kursu o moje doświadczenia.
W 2018 próbowałem na codzień doganianych prozą życia praktykować sculptowanie i tak w 2019 w połowie stycznia przełamałem się i udostępniłem 3 chyba pracę w SculptJanuary 2019, doświadczenie super.
Mądrzejszy o pierwsze podejście próbowałem przyjąć jakąś strategię przypominając sobie doświadczenia z roku wcześniej. Wniosków było wiele ale niestety mało w szczegółach byłem w stanie przytoczyć, pewne wydało się to, że niespisanie ich na bieżąco przeszkadza w rozwoju skillsów a brak praktyki wybija z pierwotnej formy. Poza tym w 2019 była dosyć rewolucyjna zmiana dotycząca Blendera z 2.79 na 2.80 i to również wiązało się wtedy z wybiciem z rytmu.
Stąd pomysł , żeby a nóż nie tylko dla siebie podzielić się z wami wynurzeniami na temat sculptingu. Opisując najlepiej wnioski podstawowe w miarę rozwoju umiejętności przy kolejnych pracach. Skupiam się szczególnie na sculptingu, tam gdzie mogę, intuicyjnie znajdując odpowiednie kierunki , bez asap-a, asp 🙂 i innych szkół kierunkowych. Co mam nadzieję będzie generowało naturalne błędy i wypaczenia, które dzięki waszym sugestiom pozwolą mi nadrobić braki 🙂
Mam nadzieję przejść do konkretów już niedługo 🙂
Linki z posta:
konferencja Blendera, która zainspirowałem mnie do sculptowania
Linki
Instagram: https://www.instagram.com/maciek.wolodko/
Artstation: https://www.artstation.com/woldo