Pędzel Smooth.
Używanie SHIFT-u podczas rzeźbienia odbywa się praktycznie automatycznie. Używamy go bardzo często. Żeby wyrobić w sobie ten automatyzm trzeba odpowiednio nauczyć ręce co mają robić. A konkretnie mały palec lewej ręki.
Pędzel Smooth funkcjonuje samodzielnie w menu blenderowym, ale zazwyczaj używamy go , gdy mamy włączony inny pędzel , przełączając się w trakcie przytrzymując SHIFT gdy chcemy wygładzić powierzchnię. Jego siłę ustalamy najłatwiej skrótem lub wybierając z menu Prawego Przycisku Myszy. Z postów Strength. Siła pędzla. i rozmiar Radius. Rozmiar pędzla dowiecie się więcej o skrótach i jak ich używać.
Pędzel Smooth wygładza pięknie siatkę.
Aktywujemy go przytrzymując na klawiaturze „SHIFT”, warto wyćwiczyć to , naciskając od początku go, małym palcem lewej ręki.
Po krótce standardowo każdemu z palców przy układzie klawiatury QWERTY(najbardziej popularny) określone palce obu rąk najlepiej się czują na kombinacji przycisków FDSA (lewa ręka) i JKL:(prawa ręka), na przycisku F i J standardowo jest wypustek , który zamykając oczy bez patrzenia pozwala nam szybko znaleźć klawisz palcem , i łatwo się odnaleźć na klawiaturze bez patrzenia.
Do wygładzania rzeźbiąc używamy również narzędzia Mesh Filter dostępnego w trybie Sculpt Mode w opcji Smooth, super narzędzie. Można również używać modyfikatora smooth. Dróg jak zwykle jest wiele.
Na tym etapie nie chcę komplikować, będzie czas na zagłębianie się w świat modyfikatorów i mesh filtera.