Grease Pencil w Blenderze 3D.
Moje doświadczenie z oprogramowaniem graficznym różnego typu sięga ponad 10 lat. Przez lata korzystałem z pakietu Adobe Creative Clouds, z którego po ponad 10 latach opłacania płatnej licencji zdecydowałem, że zrobię sobie przerwę możliwe , że definitywną.
Poznanie narzędzia z Blendera 3D czyli Grease Pencila przyczyniło się do tej decyzji. Nie bez znaczenia miała też cena pakietu i uczucie zależności. Firma Adobe w zestawieniu z Blendera i jego rozwojem to są inne prędkości. Blender rozwija się niesamowicie a Adobe nie jeden projekt połknęła i wypluła.
Z perspektywy zaprzestania Adobe we wrześniu 2020 roku, bardzo cieszę się z tej decyzji. Przez ponad 10 lat w ramach licencji zostawiłem w tej firmie ponad 30 tysięcy złotych, gdzie jako narzędzie pracy , w kwestii jego wykorzystania biznesowego , nie wykorzystywałem go tak , żebym mógł powiedzieć , że biznesowo mi się to opłacało. Adobe ma pewne fajne produkty ale też wiele mi się nie podobało w ich strategii.
Ilustracja Quebo z teledysku Teen Kasia wykonana została w Grease Pencilu w Blenderze 3D, kawałek na Youtubie możecie sobie obejrzeć i wysłuchać klikając link QUEBONAFIDE X FORXST – TEEN KASIA .
Obecnie pracuję nad cyklem filmów , które możesz znaleźć już na blogu odnośnie podstaw i używania skrótów tak żeby móc rzeźbić (link do playlisty SKRÓTY DO SCULTPINGU W BLENDERZE 3D). Równolegle lub po wykonaniu ChwilaOut Sculpting , wezmę się za Grease Pencila, pokaże jak łatwe do świetnej pracy jest to narzędzie. Z czego wynika jego łatwość i dla mnie przewaga w kontekście produktów Adobe w wielu aspektach. Nie porównuję Blendera 3D bezpośrednio do Photoshopa , bo to narzędzie do grafiki rastorowej, ale funkcje postprodukcyjne,może spokojnie darmowa Krita lub niedrogi Affinity Photo ogarnąć, wszystko zależy od celów jakie sobie stawiamy.
To co na szybko co jest w nim niesamowite:
- nie ma porównania co do rozwiązań jak siatki perspektywy w ilustratorze czy inne wypaczania perspektywy w photoshopie. Grease Pencilem po prostu rysujesz w przestrzeni 3D.
- można robić szkice nie za bardzo udane pod względem technicznym , po czym poprawiać je w wygodny sposób, inaczej niż gdziekolwiek.
- można podobnie jak rzeźbić w 3D , tak jakby rzeźbić w 2D , to coś czego nie widziałem w takim zakresie w innych programach.
- materiały , kolory użyte podczas rysowania mogę zmieniać i wyłączać w trakcie co daję naprawdę fajne możliwości
- można wspomagać się obiektami 3d
- Grease Pencil został stworzony jako narzędzie do animacji 2d
- już niedługo będzie eksportowany (nawet animacje) do pdf wektorowych
- użycie modyfikatorów pozwala uzyskiwać naprawdę ciekawe efekty
- workflow w nim jest niesamowity.
Pandemia zainspirowała mnie do zadania sobie kilku pytań. W części uświadomiłem sobie jaką czułbym satysfakcję wykorzystując lata swoich doświadczeń , żeby dać ludziom łatwiejszą ścieżkę do zabawy tworzenia. Dla przyjemności, spędzenia miło czasu, ćwiczeń dla głowy i ducha, wsparcia własnej działalności, nadania indywidualnego charakteru, odkrycia talentu.
Z sezonem Grease Pencil ruszę gdy zbiorę fundusze na pracę nad opisaniem najbardziej optymalnej w nim zabawy, przygotowując wspomagające , luźną naukę materiały.
Materiałów w języku angielskim w kontekście workflow w Grease Pencilu dużo jeszcze nie ma. Mam pomysł na opisanie Wam tej wiedzy tak , żeby to było inne ale też wartościowe spojrzenie do rysowania w 2D
Jeżeli temat wydaję Ci się ciekawy? Daj znać na funpage facebookowym ChwilaOut może szybciej weźmieMY się za Grease Pencil.
To taki narazie niedokończony post 😉
Wsparcie badań nad Rzeźbingiem lub Grease Pencilem, czyli po prostu mojej pracy na blogiem i materiałami, możesz okazać klikając w fotkę ZRZUTKA . W tych pandemicznych czasach pomożesz mi dowieźć wartość jakiej szukasz i się spodziewasz, jeżeli próbujesz nowych rzeczy. Z góry dziękuję , bo za jakiś czas ten blog urośnie przede wszystkim dzięki tym pierwszym, którzy zdecydowali się wesprzeć flow. Nawet dzięki drobnej kwocie, wspomagasz rozwój tego bloga i misji propagowania radości tworzenia, dzięki której lepiej Nam , ludziom się żyje.
Tak czy siak zapraszam do zabawy.
Wspierając ChwilaOut stajesz się częścią inicjatywy , w którą wierzę, i Ty prędzej czy później uwierzysz. Wsparcie przez udostępnianie, obserwowanie i uczestniczenie , podobnie jak finanse pozwolą , żeby jakość produkcji rosła, żeby było coraz ciekawiej. Wsparcie umocni niezależność i będzie kierowane na rozwój projektu, opłaty, sprzęt, licencje i średnią krajową.